Translate

Friday, June 8, 2012

Adakah selepas jadi member secara automatik jadi preferred customer dan apakah retail customer membeli produk sama dengan harga member juga?

Bila join member, status kita ialah ahli usana. Cukup sekadar ahli usana yang biasa sahaja, dan mereka masih tidak layak utk membeli produk dengan harga pengedar kerna belum lagi mengaktifkan autoshipnya. Walaupun bergelar ahli usana, jka autoship tidak diaktifkan, ahli usana hanya boleh membeli sekadar harga ahli sahaja dan tidak boleh membeli produk dengan harga pengedar. Harga ahli di sini merujuk kepada "harga tengah" di antara harga pengedar dengan harga jualan(atau harga retail)

Tapi, mereka(ahli biasa ini) masih "BOLEH" "mengedar" dan "menjual" produk usana kpd orang lain, walaupun autoshipnya tidak lagi aktif. Tetapi, keterbatasannya ialah mereka (ahli usana biasa) seperti ini hanya boleh menjual dengan harga retail sahaja. Berbeza jika autoshipnya itu telah diaktifkan, dan mereka BOLEH membeli dengan harga pengedar dan menjualnya dengan harga member dan harga retail.

Preferred customer pula, adalah wakil pelanggan yang mendaftar tanpa terlibat dengan sebarang apa-apa bayaran yuran tambahan dibuat kecuali boleh mendapat lampu hijau untuk membeli produk usana dengan harga pengedar sama seperti ahli usana yang berdaftar RM99 yang mengaktifkan autoshipnya itu juga.

Jadi, kelebihan preferred customer ialah mereka boleh membeli prduk dengan harga autoship(harga pengedar) tanpa buat sebarang bayaran yuran keahlian.

Tapi, preferred customer tidak layak mutk menerima bonus atau komisen dari syarikat, dan tak dibenarkan untuk membuat jualan secara terbuka kepada orang lain atau umum.

No comments:

Post a Comment