Translate

Saturday, May 26, 2012

Apa kelebihan usana berbanding yang lain?

Jawapan:
Kami tak boleh kemukakan jawapan untuk memberi perbandingan kepada syarikat diluar daripada syarikat usana. Tapi, kami boleh kemukakan beberapa maklumat bantuan yang boleh dibuat perbandingan dari segi kelebihan produk tersebut dalam konteks "nutritional supplements". Jadi, terdapat agensi ketiga yang membuat penilaian ini. Sebagaimana yang telah disebut sebelum ini, satu produk usana disenaraikan di dalam buku "comparative guide to nutritional supplement over 1500 products available in the US and Canada Markets".

Untuk pengetahuan, ramai yang salah faham mengatakan penulis buku tersebut adalah orang usana. Jawapannya adalah tidak sama sekali.

Penulis buku ini, MacWilliam merupakan bekas Ahli Anggota Parlimen Kanada dan Ahli Undang-Undang Kumpulan untuk British Columbia. Baru-baru ni, dia berkhidmat atas arahan daripada Menteri Kesihatan Persekutuan Kanada untuk membantu meningkatkan satu undang-undang standard untuk produk-produk kesihatan, bagi memastikan rakyat kanada menerima jaminan keselamatan, keberkesanan dan kualiti produk zat tambahan yang paling berkualiti tinggi. Terdapat banyak lagi penglibatan lain yang boleh disebut berkenaan dengan beliau apabila menyentuh tentang kesihatan tetapi cukup sekadar itu sahaja.

Selain dari beliau sendiri, MacWilliam juga bersama-sama dengan pakar-pakar yang betul-betul arif tentang bidang ini. Setiap daripada pakar di sini, mereka merupakan ahli-ahli yang banyak melibatkan diri dalam menerbit artikel-artikel saintifik, perubatan ataupun dalam naturopathic(rawatan perubatan bebas-dadah) yang mana berguna dan telah berguna kepada komuniti sekeliling mereka.Di dalam buku tersebut, telah disenaraikan juga sebanyak 1500 produk kesihatan dari syarikat lain yang mana mereka dinilai dari banyak segi dan kepentingan masing-masing. Antara kepentingan yang ditekankan ialah dari segi kepentingan sokongan kepada badan manusia, iaitu dengan menilai kebolehan produk kesihatan itu terhadap penyokongan terhadap 18 kriteria penting untuk sihat, iaitu:-
  1. Completeness
  2. Potency
  3. Mineral Forms
  4. Bioactivity of Vitamin E
  5. Gamma Tocopherol
  6. Antioxidant Support
  7. Bone Health
  8. Heart Health
  9. Liver Health(detoxification)
  10. Metabolic Health(glucose control)
  11. Ocular Health
  12. Methylation Support
  13. Lipotropic Factors
  14. Inflammation Control
  15. Glycation Control
  16. Bioflavonoid Profile
  17. Phenolic Compounds Profile
  18. and Potential Toxicities
Akhir sekali, penulis dan buku the comparative guide to nutritional supplement ini menyenaraikan semua sebanyak 1500 produk yang baik itu berdasarkan peratus markah yang tertinggi. Melalui penilaiannya, terdapat EMPAT syarikat produk kesihatan yang telah mendapat penilaian sebagai syarikat yang mencapai produk kesihatan tahap PIAWAIAN EMAS. Empat syarikat tersebut ialah, USANA Health Sciences, Syarikat Creating Wellness Alliance, Syarikat Douglas Laboratories, dan Syarikat True Star Health.

Selain itu, terdapat syarikat-syarikat lain juga disenaraikan di dalam buku tersebut. Antaranya termasuklah produk-produk dari syarikat seperti 4life, Herbalife, Shaklee, 21st Century, Melaleuca, Nu skin, Amway, dan banyak lagi sehingga ke angka 1500 lagi produk yang telah disenaraikan mengikut kategori masing-masing. Kesemuanya dinilai berdasarkan 18 kriteria penting seperti yang dinyatakan di atas itu tadi.

No comments:

Post a Comment