Translate

Friday, June 8, 2012

perbezaan antara preferred customer, distributor & retail customer

Preferred customer: ialah pelanggan yang "melanggan" produk usana dengan syarikat usana secara langsung setiap bulannya dengan kelebihan supaya boleh membeli produk dengan harga Autoship(harga pengedar) tanpa melibatkan diri dalam aktiviti jualan yang boleh menerima hasil keuntungan, bonus dan sebagainya dari syarikat. Maksudnya, ialah dalam menjalani aktiviti penjualan adalah tidak disyaratkan oleh syarikat untuk preferred customer bertindak membuat jualan. Tidak dibenarkan kecuali membeli produk sahaja dengan harga pengedar.

Distributor: ialah seorang wakil ahli usana yang berdaftar dengan syarikat usana secara langsung dengan tujuan untuk mendapat faedah dan manfaat membeli produk usana dengan harga Autoship(harga pengedar) atau harga member beserta berpeluang mendapat komisen atau bonus dari hasil jualan yang dibuatnya sendiri dan ahli kumpulannya. Harus ingat! Harga autoship dan harga member adalah dua terminologi yang berbeza-beza. Apatah lagi harga retail.

Retail customer: ialah pelanggan yang membeli produk usana secara langsung dengan harga pasaran retail melalui wakil pengedar yang berdaftar secara sah dengan syarikat usana.

No comments:

Post a Comment