Translate

Friday, June 19, 2015

Produk SHAKE yang paling hamba suka minum | Video



Hah...! Tengok video atas ni, Inilah produk shake yang paling saya suka minum! 
Nak tau kenapa?

Tiga (3) sebab utama kenapa saya suka produk nutimeal usana ni:-

1 - Sudah tentulah, rasanya betul-betul tepat!


Ya, saya gambarkan untuk perisa produk diet ini sebagai rasa yang tepat. Contohnya, rasa coklatnya tepat dengan rasa coklat dialah.. Bukan kata rasa yang pelik kononnya coklat tapi rasa macam nak muntah atau memualkan sebab pekat dengan rasa pelik.



Jadi, tak der lah korang minum shake korang tu nak kena tutup hidung time nak minum tu. Nak ke minum macam kakak dalam gambar kat sebelah tu tak? Tak nak kan?


Tapi, dengan nutrimeal usana, anda boleh bukak pek produk (sebesar plastik pek Milo bersaiz sederhana) mcm bukak plastik ubat klinik tu.. kemudian tutup pun macam plastik ubat klinik jugak... Dan, simpan balik dalam peti sejuk kalau dah tak nak guna. 

Masa nk SHAKE atau goncang tu, anda pun bleh pilih nak bubuh berapa sudu. Paling sedikit pun 2 sudu. Bergantung pada berapa kali anda sarapan setiap hari dan berapa beban kerja anda lakukan sehari-hari. Minumlah minuman shake itu berapa banyak pun tapi, jangan lebih 3 kali utk 1 hari! Tau tak kenapa? Errr... Saya tak nk bgtau sbb nanti korang pun akan tau nanti! hehe.. Tapi, yg penting, seksakan? Nak diet tapi minum shake pun nak kena tutup hidung... Tolonglahh.. iuww!!



2 - Ok! Yang kedua, sebab rasanya lazat!

Haa.. Baru saya bagitau pasal rasa sedap tu. Bukan ker korang pun suka kalau minum minuman yang ada rasa lazat & sedap ni. 

Jadi, memang kenalah kalau pekena set minuman shake nutrimeal usana ni untuk anda kalau anda betul2 tengah cari satu produk yang bukan shj rasanya tepat dengan rasa flavor, malah sedap & lazat. 

Jgn konfius pulak.. Korang mesti konfius kan? Apa beza lazat dgn tepat? xpe...dah rasa nanti, pasti taulah tu..hehe

Memang susah nak gambarkan rasa sedap tu melalui tulisan. Sebab, setiap orang ada 'taste' masing-masing. Betul tak? 




3 - Ketiga pulak, sebab kandungan protein, serat dan multivitamin nya cukup dengan tahap piawaian glisemik rendah (low GI).


Hehe.. Tak lain dan tak bukan, sebab ketiga ini kerana produk nutrimeal shake usana ini diperbuat oleh saintis yang memang betul2 fokus untuk produk pemakanan sihat dan seimbang supaya tubuh kita boleh berhenti daripada memakan makanan yang tidak sihat & tidak seimbang.

Hmmm.. Macam mana nk bagi tau yer bila sebut berhenti daripada memakan makanan ni?

Senang ceritanya ialah, anda shake dengan set shake usana, akan rasa kenyang lebih lama. Kemudian tenaga juga long lasting lebih lama untuk lakukan kerja2 ringan. 


'Seimbang & sihat' di sini dengan erti kata lain rujuk kpd makanan yang ada kelas-kelas zat makanan (sprt multivitamin, makro atau mikro nutrien, protein, serat & zat kofaktor lain) itu dalam bentuk yang seimbang & berglisemik rendah., iaitu antara 0 - 55 GI bacaannya. Dan bacaan GI untuk nutrimeal usana ialah serendah 26 GI bacaan Glisemiknya. Memang rendah dan sangat sesuai untuk tujuan diet/kurus/kawal gula dalam darah seperti pesakit diabetes.


Korang boleh rujuk info isi kandungannya dekat ruangan 'PRODUCTS' yang dipaparkan melalui tab 'FOODS' selepas korang klik 'SHOP' dalam kedai online saya ini: www.norzaeim.usana.com. Anda boleh pilih mana-mana perisa untuk melihatnya.


Ringkasnya, saya bleh citer empat(4) kelebihan yang ada pada produk nutrimeal ni:-
  1. Lepas makan otomatik korang akan rasa lain & lebih bertenaga & tak lesu utk tempoh lebih lama dalam 1 hari anda lakukan apa2 aktiviti.
  2. Metabolik badan pun akan kembali normal (rasa lapar cepat mulai berkurangan)
  3. Boleh elak daripada risiko DIABETES atau masalah cepat lapar yg berkaitan dengan insulin, gula, pankreas atau kata lainnya, mangsa diabetik.
  4. Kesan terhadap nafsu makan berubah kepada nafsu makan yang lebih sihat & seimbang



Dengan kata lain, produk nutrimeal usana ini memang sesuai bagi sape2 yg ada hajat nak diet, atau nak control masalah diabetesnya juga. Tapi, kalau nak diet tu, jangan main hentam jgk. Sbb, kadang2 ada yg minum shake tapi hentam makanan lain pun sama naik ikut suka jer.

Tapi, berdasarkan pengalaman saya, jarang sekali pelanggan-pelanggan yang minum shake usana ini akan cakap, "rasa cepat lapar itu datang lagi!" atau "saya cepat berasa lapar!"

Sebaliknya, kebanyakannya akan cakap, "Saya rasa ada tenaga & memadai dengan shake usana jer... rasa nk tambah dgn nasi pun dah tak perlu sangat sebab dh memadai..."


Flavor (perisa) Nutrimeal ada berapa yer?

Imej Produk Nutrimeal USANA
Baiklah, saya akan citer pulak pasal perisa produk ni. Bukan perisa coklat sahaja yang ada. USANA pun ada jugak sediakan perisa-perisa lain. Ada 2 lagi jenis flavor(perisa). Jadi, kesemuanya ada 3 perisa iaitu, perisa coklat, vanilla & perisa strawberi. Cukuplah tu untuk 3 jenis perisa ini. Kalau korang rasa nak try, haa boleh lah godek2 saya yer! Ini no tepon saya, wasap pun bleh ke no aktif ini: 013-2508304 (klik untuk whatsap dengan ejen)


Jd, kepada peminat-peminat salah satu dari perisa2 di atas td tu, pilihlah perisa kegemaran anda yer. Saya pos pakai city link hantar ke rumah awak yer. Saya order pakai klik jer di depan laptop atau smartphone nanti.

Terima kasih pembaca yang cantik & budiman sekali hari ini! Moga anda ceria & sihat selalu... :-)


Ups... Satu lagi jgn lupa... Sebarkan ya!!! ^_^

No comments:

Post a Comment