Translate

Sunday, January 14, 2018

Tip Ringkas Macam Mana Nak Pilih Suplemen Omega-3 Terbaik

Bagaimana Nak Pilih Suplemen Omega-3 Yang Terbaik?

Utk kebanyakannya, sebarang suplemen yang ada dalam pasaran hari ini, telah dipuritikan(ditulenkan) mengikut standard yang diterima oleh USP (United States Pharmacopoeia). Bagaimanapun, ada beberapa juga gagal untuk memenuhi standard lebih ketat yang ditetapkan oleh Prop-65 di California. Dalam kajian laporan pengguna, didapati bahawa kira-kira 27% daripada suplemen yang diuji mempunyai tahap PCBs yang perlu label amaran di bawah Prop-65.



Makan ikan liar dari lautan sejuk merupakan sumber omega-3 terbaik, tetapi sukar nak cukupkan diet dan bajet ikannya itu supaya ia boleh dapat dalam jumlah yang disyorkan. Apabila memilih suplemen, adalah penting sekali untuk cari saiz ikan yang kecil dan bersih(sardin, ikan bilis dan ikan kembung) dari sumber yang menggunakan amalan mampan dan sumber-sumber yang boleh diperbaharui.

Sebetulnya, belum ada kata sepakat lagi mengenai nisbah sempurna yang diperlukan, tetapi ia tetap penting untuk pilih produk yang mengandungi rantaian asid lemak omega-3 panjang yang ada kedua-duanya EPA dan DHA. Hampir kesemua kajian telah tunjukkan kelebihan untuk kesihatan bila ambil suplemen yang ada kedua-duanya, EPA dan DHA.

Bandingkan label anda: Institut Kesihatan Nasional telah mengesyorkan untuk kesihatan golongan dewasa, memerlukan 650 mg sehari DHA-EPA. Pada tahap yang lebih tinggi, ia telah menunjukkan keberkesanan untuk menggalakkan kesihatan jantung. Itulah sebabnya dengan dos harian USANA BiOmega III Plus™, sudah tersedia sehingga 1100mg EPA dan DHA (1200 mg jumlah asid lemak omega-3) dalam dos harian 2 gel kapsulnya.



Bagaimana nak membelinya?

1. Anda boleh beli melalui online di link shop omega online

Atau,

2. Beli melalui ejen. Hubungi ejen produk ini dengan cara menghantar mesej kod *OMEGA3ORDER* ke dalam link wasap👉 www.wasap.my/60164208304/OMEGA3ORDER

No comments:

Post a Comment