Translate

Saturday, May 26, 2012

Adakah memadai hanya ambil 1 biji sehari?

Jika nak makan sebagai supplement dan bukan ada penyakit, adakah memadai hanya ambil 1 biji sehari, atau terpaksa juga ambil 2 hingga 3 biji setiap satu hari? 

Jawapan:
Adalah sangat penting untuk kita semua tahu dan sentiasa beringat bahawa makanan tambahan supplemen vitamin ini diambil bila dijadikan sebagai sebahagian daripada amalan diet makanan yang sihat dan bukan sebagai makanan pengganti untuk diet anda. Setiap hari kita memerlukan kandungan nutrien yang mencukupi. Kandungan nutrien yang cukup itu memberi keseimbangan kepada kesihatan anda. Nutrien yang mencukupi ditentukan oleh keperluan diet harian anda. Contohnya, keperluan diet zat mineral calcium bagi golongan yang berumur lingkungan 19 - 30 tahun adalah sebanyak 800 mikro gram/d setiap hari.(rujuk di sini)

Begitulah juga dengan zat-zat diet nutrien yang lain.
"It is simply not possible to condense the nutrient amounts in the Essentials(usana product) into fewer tablets." 

Jadi, jika USANA sediakan dos Essential(produk usana) dalam satu pil sahaja, tablet produk itu mungkin akan jadi lebih besar saiznya, seolah-seolah seperti sebesar saiz sebiji bola golf untuk ditelan. Semakin tinggi kandungan nutrien akan memerlukan ruang, dan malang sekali terdapat pula had atau batas-batasnya untuk apa yang boleh dicatukan ke dalam satu-satu tablet itu dengan dirinya sendiri seorang sahaja.

No comments:

Post a Comment