Translate

Tuesday, May 22, 2012

Antara Puasa Dan RESET

Assalamualaikum Warahbmatullahi wa barakatuh kepada semua pembaca dan pelanggan-pelanggan RESET saya sekalian! Terima kasih kerana ingin sudi melewati laman blog saya ini. Saya ingin mengupas sedikit kupasan berkenaan dengan kaitan RESET dan PUASA.

Dalam Program RESET, it's much better, jika peserta reset boleh follow(ikut) panduan reset 5 hari itu mengikut waktu dan cara yang ditetapkan melalui reset browsure merah yang diberikan untuk mendapat kesan yang lebih efektif.

Akan tetapi, berkenaan dengan reset, memandangkan apabila peserta berpuasa, boleh juga untuk ambil makanan di luar reset program, as long as (selagi mana) makanan itu kurang kalori, maka ia dibolehkan lagipun pada kebiasaannya juga, turut ada bila peserta reset itu juga ada mengalami sedikit kelaparan semasa program tersebut dan mereka juga turut digalakkan untuk mengambil sedikit makanan tambahan seperti buah-buahan dan wheatmeal rendah glisemik dan makanan berserat tinggi yang lain.

Sebagai contohnya ialah, mengambil wheatmeal ni, ok la tu sebab ia juga di antara kandungan makanan yang rendah glisemik dan memiliki fiber. Betul tak kawan-kawan?

Dalam program reset ini, saya menjangkakan para pelanggan saya atau peserta reset sekalian juga tidak sekali-kali melupakan pengambilan RESET selain dari 2 - 3 sudu serbuk Nutrimeal, juga ada mengambil bersama-sama dengan 1 pasang tablet Essential dan 2 tablet proflavanol yang ada itu sebagaimana ditetapkan dan disebut pada browsure merah tu, iaitu sebanyak 3 kali pada setiap hari selama 5 hari berturut-turut.

Berkenaan dengan puasa pula, saya tak menafikan puasa adalah satu lagi cara yang paling terbaik sekali untuk mendapat kesihatan yang baik untuk sistem penghadaman dan perut kita.

Tapi, berjaga-jaga!

Peserta reset saya harus faham dan berjaga-jaga dengan sesetengah pandangan, berpuasa bukanlah matlamat kerana ingin atasi masalah berat badan semata-mata. Benar dan jelas, kesan fizikal puasa sangat baik terhadap kesihatan terutamanya pada perut dan beberapa sistem utama badan. Tapi, ia tidak boleh disalah tafsir.

Malah, diet sihat juga bukan bergantung kepada aktiviti kerana ingin mengosongkan perut ketika waktu siang sahaja. Beringatlah & Fahamilah Sebetulnya!

Tapi, puasa itu merupakan aktiviti amalan holistik yang sangat ajaib telah dibuktikan dan telah mendapat kesan positif yang mengujakan terhadap kesihatan ramai manusia yang mengalami masalah kesihatan malah seperti pesakit diabetic.

Sehubungan dengan itu, apa yang cuba saya simpulkan ialah, program reset dari usana ni bukanlah suatu program terkejut seperti tidak makan atau sebagainya. Tidak sama sekali!

Program reset yang disusun oleh usana ini adalah program ujian yang keluar dari bilik makmal saintis yang menfokuskan kepada peserta yang mengalami masalah berat badan yang berlebihan.Ujian mereka berkesan hasil daripada contoh-contoh yang telah ditetapkan seperti yang ditunjuk di dalam reset browsure warna merah tu, terutama pada jadual reset 5 hari tersebut. bersambung.......

No comments:

Post a Comment